Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat prawidłowego przebiegu postępowania w procesie załatwiania spraw administracyjnych w trybie ogólnym, w kontekście zasady ogólnej szybkości postępowania administracyjnego. Omówiona zostanie procedura – począwszy od informacji o wszczęciu postępowania, poprzez postępowanie zmierzające do ustalenia stanu faktycznego, aż po przygotowanie decyzji kończącej postępowanie w pierwszej instancji. Ponadto, analizie zostaną poddane pojęcia związane z terminowością załatwiania spraw oraz przysługujące środki ochrony prawnej w postępowaniu administracyjnym jak i sądowoadministracyjnym.
Warsztaty przygotowane zostały dla radców prawnych oraz adwokatów doradzających jednostkom administracji publicznej oraz reprezentujących swoich klientów w postępowaniach przed organami.
1. Wprowadzenie do problematyki ostatnich zmian w Kpa.
2. Zasada ogólna wnikliwego i szybkiego załatwiania spraw administracyjnych.
3. Rodzaje spraw administracyjnych z perspektywy terminów na ich załatwienie.
4. Terminy załatwiania spraw i sposób ich liczenia.
5. Okresy których nie wlicza się do biegu terminów.
6. Rozszerzenie treści obowiązku sygnalizacyjnego o pouczenie.
7. Prawne podstawy ponaglenia:
a. bezczynność i jej wymiar;
b. przewlekłe prowadzenia postępowania.
8. Treść i elementy ponaglenia.
9. Czynności organu I instancji po wniesieniu ponaglenia.
10. Rozstrzygnięcie organu wyższego stopnia.
11. Skarga do sądu administracyjnego na bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania.
12. Rozstrzygnięcie sądu:
a. w stosunku do sprawy;
b. w stosunku do organu;
c. w stosunku do skarżącego.
13. Pozostałe konsekwencje bezczynności bądź przewlekłości z rażącym naruszeniem prawa:
a. w stosunku do organu (odszkodowawcza);
b. w stosunku do funkcjonariusza (dyscyplinarna, karna, odszkodowawcza).
14. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.