RODO dla radców prawnych i adwokatów w administracji

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przybliżenie stosowania przepisów RODO z perspektywy obsługi prawnej realizowanej w administracji publicznej przez radcę prawnego, określenie kluczowych obszarów ochrony danych osobowych, w których niezbędna jest zwykle ingerencja radcy prawnego, wskazanie standardów organizacji ochrony danych osobowych przy wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz uchwycenie relacji pomiędzy tajemnicą radcowską a ochroną danych osobowych.

Uczestnik szkolenia podniesie swoje kompetencje dotyczące: znajomości wymogów co do organizacji systemu ochrony danych osobowych oraz zakresu wsparcia prawnego w tym systemie, znajomości podstaw prawnych stosowania przepisów o ochronie danych osobowych oraz praktyki w tym zakresie, zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych w różnych kontekstach obsługi administracji publicznej, zasad bezpiecznego przetwarzania danych osobowych oraz odpowiedzialności w przypadku naruszeń RODO.

Program szkolenia

1. Postawy prawne – na co zwrócić uwagę przy opiniowaniu:
a. umów;
b. polityk;
c. instrukcji;
d. procedur;
e. uchwał;
f. zarządzeń.

2. Dane osobowe, przetwarzanie i inne pojęcia – jak nie pominąć kwestii danych osobowych i nie pomieszać danych wrażliwych z danymi zwykłymi.

3. Obszary stosowania RODO – w czym radca prawny musi orientować się przy stosowaniu tego aktu.

4. Zakres podmiotowy – czyje dane chronimy, a właściwie kto podlega ochronie.

5. Zakres podmiotowy – jak wyznaczyć administratora i podmiot przetwarzający i uniknąć zawierania umów samemu ze sobą.

6. Powierzenie przetwarzania danych osobowych – jak powinien je obsłużyć radca prawny w administracji.

7. Radca prawny w administracji – status radcy prawnego z perspektywy ochrony danych osobowych.

8. Zasady przetwarzania danych na gruncie RODO – jak zadbać o legalność przetwarzania danych osobowych na odpowiednim etapie.

9. Prawa osób, których dane dotyczą – wsparcie prawne przy realizacji praw podmiotów danych oraz pułapki prawne, które trzeba na bieżąco rozstrzygać.

10. Obowiązki w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych – kontekst pracy radcy prawnego, w tym obsługa wewnętrzna oraz zewnętrzna, a więc obsługa sektora publicznego przez kancelarię.

11. Ochrona danych osobowych w legislacji – przegląd istotnych problemów z perspektywy obsługi prawnej.

12. Tajemnica radcowska a ochrona danych osobowych.

13. Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.

14. Nadzór nad ochroną danych osobowych – współpraca z inspektorem ochrony danych.

15. Odpowiedzialność – kto i za co odpowiada na gruncie RODO.

16. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.