Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest przybliżenie stosowania przepisów RODO z perspektywy obsługi prawnej realizowanej w administracji publicznej przez radcę prawnego, określenie kluczowych obszarów ochrony danych osobowych, w których niezbędna jest zwykle ingerencja radcy prawnego, wskazanie standardów organizacji ochrony danych osobowych przy wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz uchwycenie relacji pomiędzy tajemnicą radcowską a ochroną danych osobowych.
Uczestnik szkolenia podniesie swoje kompetencje dotyczące: znajomości wymogów co do organizacji systemu ochrony danych osobowych oraz zakresu wsparcia prawnego w tym systemie, znajomości podstaw prawnych stosowania przepisów o ochronie danych osobowych oraz praktyki w tym zakresie, zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych w różnych kontekstach obsługi administracji publicznej, zasad bezpiecznego przetwarzania danych osobowych oraz odpowiedzialności w przypadku naruszeń RODO.
1. Postawy prawne – na co zwrócić uwagę przy opiniowaniu:
a. umów;
b. polityk;
c. instrukcji;
d. procedur;
e. uchwał;
f. zarządzeń.
2. Dane osobowe, przetwarzanie i inne pojęcia – jak nie pominąć kwestii danych osobowych i nie pomieszać danych wrażliwych z danymi zwykłymi.
3. Obszary stosowania RODO – w czym radca prawny musi orientować się przy stosowaniu tego aktu.
4. Zakres podmiotowy – czyje dane chronimy, a właściwie kto podlega ochronie.
5. Zakres podmiotowy – jak wyznaczyć administratora i podmiot przetwarzający i uniknąć zawierania umów samemu ze sobą.
6. Powierzenie przetwarzania danych osobowych – jak powinien je obsłużyć radca prawny w administracji.
7. Radca prawny w administracji – status radcy prawnego z perspektywy ochrony danych osobowych.
8. Zasady przetwarzania danych na gruncie RODO – jak zadbać o legalność przetwarzania danych osobowych na odpowiednim etapie.
9. Prawa osób, których dane dotyczą – wsparcie prawne przy realizacji praw podmiotów danych oraz pułapki prawne, które trzeba na bieżąco rozstrzygać.
10. Obowiązki w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych – kontekst pracy radcy prawnego, w tym obsługa wewnętrzna oraz zewnętrzna, a więc obsługa sektora publicznego przez kancelarię.
11. Ochrona danych osobowych w legislacji – przegląd istotnych problemów z perspektywy obsługi prawnej.
12. Tajemnica radcowska a ochrona danych osobowych.
13. Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
14. Nadzór nad ochroną danych osobowych – współpraca z inspektorem ochrony danych.
15. Odpowiedzialność – kto i za co odpowiada na gruncie RODO.
16. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.