RODO dla radców prawnych i adwokatów w administracji

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przybliżenie stosowania przepisów RODO z perspektywy obsługi prawnej realizowanej w administracji publicznej przez radcę prawnego, określenie kluczowych obszarów ochrony danych osobowych, w których niezbędna jest zwykle ingerencja radcy prawnego, wskazanie standardów organizacji ochrony danych osobowych przy wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz uchwycenie relacji pomiędzy tajemnicą radcowską a ochroną danych osobowych.

Uczestnik szkolenia podniesie swoje kompetencje dotyczące: znajomości wymogów co do organizacji systemu ochrony danych osobowych oraz zakresu wsparcia prawnego w tym systemie, znajomości podstaw prawnych stosowania przepisów o ochronie danych osobowych oraz praktyki w tym zakresie, zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych w różnych kontekstach obsługi administracji publicznej, zasad bezpiecznego przetwarzania danych osobowych oraz odpowiedzialności w przypadku naruszeń RODO.

Program szkolenia

1. Postawy prawne – na co zwrócić uwagę przy opiniowaniu:
a. umów;
b. polityk;
c. instrukcji;
d. procedur;
e. uchwał;
f. zarządzeń.

2. Dane osobowe, przetwarzanie i inne pojęcia – jak nie pominąć kwestii danych osobowych i nie pomieszać danych wrażliwych z danymi zwykłymi.

3. Obszary stosowania RODO – w czym radca prawny musi orientować się przy stosowaniu tego aktu.

4. Zakres podmiotowy – czyje dane chronimy, a właściwie kto podlega ochronie.

5. Zakres podmiotowy – jak wyznaczyć administratora i podmiot przetwarzający i uniknąć zawierania umów samemu ze sobą.

6. Powierzenie przetwarzania danych osobowych – jak powinien je obsłużyć radca prawny w administracji.

7. Radca prawny w administracji – status radcy prawnego z perspektywy ochrony danych osobowych.

8. Zasady przetwarzania danych na gruncie RODO – jak zadbać o legalność przetwarzania danych osobowych na odpowiednim etapie.

9. Prawa osób, których dane dotyczą – wsparcie prawne przy realizacji praw podmiotów danych oraz pułapki prawne, które trzeba na bieżąco rozstrzygać.

10. Obowiązki w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych – kontekst pracy radcy prawnego, w tym obsługa wewnętrzna oraz zewnętrzna, a więc obsługa sektora publicznego przez kancelarię.

11. Ochrona danych osobowych w legislacji – przegląd istotnych problemów z perspektywy obsługi prawnej.

12. Tajemnica radcowska a ochrona danych osobowych.

13. Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.

14. Nadzór nad ochroną danych osobowych – współpraca z inspektorem ochrony danych.

15. Odpowiedzialność – kto i za co odpowiada na gruncie RODO.

16. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
RODO dla radców prawnych i adwokatów w administracji

    Sprawdź inne nasze szkolenia